Kormányunk nemzeti gyásznappá nyilvánította a lengyel elnök temetésének napját, az időpont még nem ismert. A tragédiában 96-an vesztették életüket, az elnökkel utazott felesége Maria, valamint teljes stábja is, többek között Slawomir Skrzypek a lengyel Központi Bank kormányzója és Andrzej Kremer külügyminiszter-helyettes.
A tragédia különösen megrázó. Aleksander Kwasniewski, a volt elnök nyilatkozatában fogalmazta meg a következőket - "Az egy elátkozott hely. 1940-ben a háború előtti Lengyelország elitjét gyilkolták meg ott, most ott halt meg a Harmadik Köztársaság elitje."
Bizonyos források azonban a tragédiát nem egyszerű szerencsétlenségnek tartják. Mivel köd volt és szélcsend, a gép így 24 sávos leszállító navigációval kísérelte meg a leszállást, melynek toleranciája 0,5 méter. Leszállásnál a bevezető leszállító computer kommunikál a gép fedélzeti szoftverével, ezt a rendszert csak landolásnál aktiválják. A kormányzati gépek ezen felül külön ellenőrzésen mennek át, ami gyakorlatilag kizárja a spontán földnek csapódás lehetőségét, a kritikusan alacsony repülési magasságot. Mivel a bevezető leszállító computer és a fedélzeti szoftver közötti kommunikáció hibátlan volt, így a pilóta hamis adatokat láthatott a műszereken, amiből arra következtetnek, hogy a gép saját fedélzeti szoftverét még felszállás előtt átírták, ez pedig felveti a merénylet lehetőségét.